روایت غمانگیز زندگی یک پیانیست
نوشته شده توسط : Tara79f

<p> در سال ۶۸ برای بار دوم زندانی شد؛ و بعد از سپری شدن چند ماه آزاد گردید. از روایت غمانگیز زندگی یک پیانیست تا سقوط حکومت خونین هیتلر و البته فروپاشی دانمارک در چند ساعت؛ اینجا همه آنچه سینما درباره آلمان نازی به تصویر کشیده را میتوانید پیدا کنید. یهودیان، کاتولیکها و بیشتر فرقههای پروتستانیسم دارای نرخ باروری بین ۲ تا ۲٫۵ هستند. فرقههای تصوف یا صوفیه عبارتند از: چشتیه، حروفیه، دسوقیه، سهروردیه، شاذلیه، صفویه، ملامتیه، نقشبندیه، نقطویه، نوربخشیه و … حقوق افراد یا سازمانهای دینی تنها مسئلهای شخصی یا سلیقهای نیست، بلکه ارزش قانونی بینالمللی نیز دارد. از آنجایی که مسأله جهاد اغلب با غنایم همراه بود، بحث غنایم نیز باید مطرح می شد تا احکام شرعی در این مورد روشن شود. بودیسَتوه به کسی میگویند که در طی مراسمی که در آن جملاتی از "سوتراها" خوانده میشود عهد میبندد که بقیهٔ این زندگی و زندگیهای بعدیاش را صرف کمک به دیگران کند تا آنها به بودا تبدیل شوند. از منظر ذهنی قاطعانه نگریسته شود. بنابر اين اگر انسان چهل يك هر چه طلا و نقره دارد را بدهد، زكاتى را كه بر او واجب بوده داده و گاهى هم بيش تر از مقدار واجب داده است; مثلا كسى كه 110 مثقال نقره دارد، اگر چهل يك آن را بدهد، زكات 105 مثقال آن را كه واجب بوده داده و مقدارى هم براى 5 مثقال آن داده كه واجب نبوده است.</p>

<p> بنابر اين، بر كسى كه بنده ديگرى است زكات واجب نيست; اگر چه مالك شدن «بنده» را قبول داشته باشيم. و زكات كشمش بنابر احتياط وقتى واجب مى شود كه غوره است و موقعى هم كه خرما قدرى خشك شد كه به آن تمر مى گويند زكات آن واجب مى شود، ولى وقت دادن زكات در گندم و جو موقع خرمن شدن و جدا كردن كاه آنها و در خرما و كشمش موقعى است كه خشك شده باشند. زكات گندم و جو و خرما و كشمش وقتى واجب مى شود كه به مقدار نصاب برسند و نصاب آنها 288 من تبريز و 45 مثقال كم است كه 207/847 كيلو گرم مى شود. تذكر: سُلْت كه دانه اى است به نرمى گندم و خاصيت جو دارد خمس ندارد، ولى عَلْس كه مثل گندم است و خوراك مردمان صنعا مى باشد زكاتش بنا بر احتياط واجب بايد داده شود. اگر كسى مالك يكى از اين نُه چيز باشد، با شرايطى كه بعداً گفته مى شود، بايد مقدارى را كه معين شده به يكى از مصرفهايى كه دستور داده اند برساند. اگر کسى مالک یکى از این نُه چیز باشد, با شرایطى باید مقدارى را که در اسلام معیّن شده , به یکى ازمصرف هایى که دستور داده اند برساند.(2) براى اطلاع بیشتر به رساله هاى عملیه مراجعه شود.</p>
<p> پس وقتى طلا به بيست مثقال شرعى كه پانزده مثقال معمولى است برسد، اگر شرايط ديگر را هم كه گفته شده داشته باشد، انسان بايد چهل يك آن را كه نُه نخود مى شود از بابت زكات بدهد و اگر به اين مقدار نرسد زكات آن واجب نيست. این قطبیت امروز به وجود نیامده و چیز ناشناختهای هم نبوده است، چرا تاکنون به آن توجه رسمی نمیشد؟ نگارش رساله و کتاب در این باره و در ادوار بعد نیز مورد توجه فقهای شیعه بوده است. نیمی از خمس به سادات فقیر اختصاص دارد و نیم دیگر به عنوان سهم امام در دوران غیبت امام زمان توسط مراجع تقلید در اموری که با توجه به تاریخ زندگی اهل بیت(ع) مورد مصرف خمس تشخیص میدهند، هزینه میگردد. در زمان کنونی که زمان غیبت کبری امام زمان(عج) می باشد این سه سهم متعلق به حضرت مهدی(ع) است. در عصر غیبت تحویل فقیه جامع الشرایط مى شود. خمس دو نصف مى شود: نیمى به عنوان سهم سادات که با اجازهء فقیه مى توان به سادات فقیر داد و نیم دیگر به عنوان سهم امام 7که فقیه جامع الشرایط طبق صلاحدید براى ارتقاى حوزهء علمیه و امور خیریهء دیگر مصرف مى نماید.(1). آنچه ما در پى آورده ايم، احكام زكات طبق فتاوا و نظريات مرجع كم نظير شيعه و بنيان گذار جمهورى اسلامى ايران، حضرت امام خمينى(قدس سره)است تا ما نيز بتوانيم به نداى آن وحيانى مرد لبيكى گفته باشيم.</p>
<p> از اين رو هر مقلّدى براى عمل به احكام زكات، نه فقط شايسته كه بايسته است به فتاوا و نظريات مرجع تقليد خويش نيز مراجعه كند و سپس آنها را به كار گيرد. مى خواسته ايم دراز دامن هم سخن نگفته باشيم، از يادكردِ فتاوا و نظريات مراجع بزرگوار ديگر پرهيخته ايم. زكات طلا و نقره در صورتى واجب مى شود كه آن را سكه زده باشند و معامله با آن رواج داشته باشد، و اگر سكه آن از بين هم رفته باشد، بايد زكات آن را بدهند. در غيراينصورت، آن پيغام از سوی خدا نيست، بلكه از جانب دجّال است، يعنی آن دشمن مسيح، كه شنيدهايد بزودی میآيد، و دشمنی او با مسيح از هم اكنون در جهان آشكار است. در ۱۸۷۷ بهاءالله اگرچه همچنان یک زندانی بود اجازه یافت که از شهر عکا خارج شود. اقامه نماز جمعه در ساختار شاهنشاهی شیعی ایران تا دوره انقلاب اسلامی کم و بیش ادامه یافت، اما بیشتر مراسمی محدود به پایتخت بود که با استقبال فقیهان بزرگ شیعی برخوردار نمیشد؛ و اما در خارج از آن و به ویژه در حوزه نجف شاهد اقامه آن تا پیش از سالیان اخیر نیستیم. </p>

 




:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: